19 Eylül 2015 Cumartesi

As Maça


"Hayatımın kitabı..."

Selim Çiprut, Siyahinci Yayınları, 11. Baskı
Başlangıç ve Bitiş Yılı; 2013 Yılı...

" 'As Maça' henüz çocukken birbirlerine bağlanan, farklı kişiliklere sahip olan dört erkek arkadaşın, zamanla hayatın zorluklarına karşı omuz omuza dimdik ayakta durup, hayattan ve birbirlerinden asla vazgeçmediklerini anlatan bir dostluk öyküsüdür..."

"Her insanın hayatında O'nu mucizelere götüren bir As Maça'sı vardır."

'Kitapçı da bulduğum anda attığım çığlığı, okuduğum her satıra kendimi verişimi, saatler sürse de yemeden içmeden kitabı bitirişimi, okuması için verdiğim herkesten aynı geri dönüşü alışımı ve ilk kez bir kitabı okurken saatlerce hatta ve hatta günlerce ağlayışımı nasıl unutabilirim? Elimi tekrar attığımda hızla geri çekiyorum çünkü iki yıl geçmesine rağmen etkisini atabilmiş değilim. Evet kimine göre abartıyormuşum gibi gelebilir ama gerçek bu. As Maça hayatımın kitabı ve sanırım ilelebet öyle kalacak. 

Hikaye aslında basit bir hikaye zaten kitabı okurken öyle vauuuvvvv falan olmuyorsunuz. Ama bu hikaye de beni kendine çeken bir şey var, sadece beni değil benim haricimde okuyan dört kişiyi de çeken bir şey var. Üzerinden geçen bu iki yıl da hala bunu çözebilmiş değilim... 

Selim Çiprut'u seviyorum, yazdığı kitapları, hikayelerini... Ama As Maça hepsinden her kitaptan farklı. Belki içinde ki dostluk kokan satırları hayatımda istediğim içindir... 

Evet ben bu kitabı okuyalı çok oldu. Yıllar geçti üstünden... Belki de tam iki yıl olmuştur. Tam tarihi hatırlamıyorum. 2013 Eylül veya Ekim olduğunu zannediyorum sadece... 

Film olması gibi bir söylenti vardı. Hatta senaryolaştırıldı bildiğim kadarıyla. Ama film olmaz gibi bir şey söylenmişti diye hatırlıyorum. Ve önceden film olsa da izlesek diye düşünüyordum ama şimdi olamaması için dua ediyorum. Ne olur en iyi yönetmen ve en yetenekli oyuncular olmadan film falan olmasın. Hikayeyi okurken kafamızda oluşan o karakterler ölmesin...

Yonca Tokbaş'ın lafına harfi harfine katılıyorum; "As Maça'mı bitti yoksa ben mi bilmiyorum..."

İyi ki varsın Selim Çiprut...

Instagram; @ecaeriis
Yazar; Instagram; @selimciprut, Twitter; @selimciprut


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder